2010. február 14., vasárnap

Érsekvadkerti irodalmi est, február 2.


Az érsekvadkerti könyvtárban úgy döntöttek,hogy felvállalják a környék irodalmárainak bemutatását, mégsem állapot az, hogy egy-két falunyira lakunk egymástól, és mégsem ismerjük alkotóinkat, íróinkat, költőinket. Kelemenné Nagy Anna megszervezte, a könyvtár dolgozói segíteettek neki, és a sorozatot elkezdő estre engem hívtak meg, mert hiába három sajt kötet, nem sokan ismernek Érsekvadkerten, hacsak nem mint bőrös foglalkozást vezetőt.
A megadott időpontban gyülekezni kezdett a közönség. Én arra számítottam, hogy olyanok jönnek csak el, aki ismernek. Nagy örömömre azok jöttek el, akik nem ismernek, kivéve a Réti házaspárt (Margitka és Lajos), akikkel régóta nagyon jó,mondhatni baráti a kapcsolatunk. Gyakorlatilag végig én kaptam szót, miután egy kellemes és kedves meglepetésben volt részem: Mind jelenlévő felolvasott egy-egy versemet. Rétiné Margitka épp a Férfikor címűt kapta, ami úgy végződik, hogy: "hazát vagy házat épít fel az ember,/egyremegy, mert a fáradság ugyanaz:/a fiókák csendben kirepülnek,/s várhatjuk, tán jön egy új tavasz." No, ezeken a sorokon úgy meghatódtunk, hogy csak na!
Bemutatkoztam, meséltem életemről, eddigi utamról, s érdeklődve figyelték a hallgatók. Anna néhány kérdésére is válaszoltam, majd aki akart, vásárolhatott a könyveimből is, dedikációval együtt. Szép, tartalmas, jó est volt, nekem, mint "fellépőnek" legalább is meglepően jó hangulatú. Köszönet érte Annának, és az érdeklődőknek!

Nincsenek megjegyzések: