2008. augusztus 24., vasárnap

2. Jákoti játékok, Bercel-Jákotpuszta, augusztus 23


Meghívtak bennünket árusítani, és nem mellékesen bemutató foglalkozást tartani Jákotpusztára, egy csodálatos tanyára, a Cserhát dombajival körülvett völgyek egyikébe, ahol a már szokásos játékok zajlanak. Kézművesfoglalkozások, helyi termékbemutatók, kézművesek által kipakolt árúk vására, íjászbemutatók, harci bemutatók, barantások bemutatója, népzene, néptánc, és előadások, így pl. Végh József elóadása Sisa Pistáról, vagy Pásztor Ildikó előadása a Sugárkankalin Turisztikai Egyesületről, színesítették a programot. Mindeközben kemencében sült a túróslepény, üstökben főtt a szürkemarha-gulyás, parázs fölött sült a kecske. A tombola fődíja is pl. egy mangalica malac volt. (Én egy meséskönyvemet ajánlottam fel támogatásként.) Az érdeklődők állatokat simogathattak, nézhettek meg, rackákat, lovakat, szamarakat, szürkemarhákat, lovagolhattak, nyeregbe pattanhattak. Megkóstolhatták a tanya fölötti forrás friss vizét, a gyerekek agyagozhattak, fúrhattak, faraghattak, csuhézhattak, nemezelhettek. Én most alaposan megdolgoztattam a gyerekeket, hiszen barackmag sípot készítettünk. A hosszadalmas munka ellenére nagyon kitartó gyerekekkel dolgoztam, majd hatvan síp készült el a nap során.


Szép nap, szép táj, jókedvű munka, vásárlók... mi kell még több a boldogsághoz? A remény, hogy jövőre... veletek... ugyanitt!

Nincsenek megjegyzések: